ההתנגדות לחוק עונש מוות למחבלים: ליברמן נטש בזעם את ישיבת הממשלה

    איתי גדסי 7 Comment on ההתנגדות לחוק עונש מוות למחבלים: ליברמן נטש בזעם את ישיבת הממשלה

    חוק עונש מוות למחבלים שנדון היום בישיבת הממשלה נתקל בהתנגדותו של שר האנרגיה יובל שטייניץ מה שגרם למציע החוק, שר הביטחון אביגדור ליברמן לנטוש בזעם את הישיבה שהופסקה בשל כך

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה היום ודנה בהצעת החוק של שר הביטחון אביגדור ליברמן המבקש להטיל יכולת גזר דין עונש מוות למחבלים ברוב קולות של בית משפט צבאי ולא בפה אחד כפי שמורה החוק כיום, נטש השר ליברמן את ישיבת הממשלה בעקבות התנגדותו של שר האנרגיה והתשתיות יובל שטייניץ, לחוק. השר שטייניץ דרש לקיים דיון מעמיק בנושא וכן לכנס את הקבינט בעניין.

    לאחר נטישתו של ליברמן ניסה ראש הממשלה בנימין נתניהו להחזיר אותו ויצא אחריו. הישיבה לא חודשה עד כה.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר באחרונה כי החוק יעבור. עם זאת כשישב השבוע נתניהו עם עיתונאים במזנון הכנסת אמר כי החוק יצטרך לעבור ריכוך מסוים.

    לא רק השר שטייניץ מתנגד להצעת החוק הזו. גם ביהדות התורה דורשים לדחות את ההצבעה על חוק עונש מוות למחבלים עד שיתייעצו עם גדולי ישראל. כך הוחלט היום בישיבת סיעה מיוחדת שקיימו בעניין. בסיעה הדגישו כי אם תתקיים הצבעה בנושא היום, הם יימנעו מהצבעה במליאת הכנסת.

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר: "הסוגיה של עונש מוות למחבלים היא כבדת משקל, בעלת השלכות משמעותיות ודרמטיות. אנו נתייעץ עם גדולי התורה בסוגיה, וללא הכרעתם הברורה בנושא, לא נצביע על החוק הזה".

    טענתו של ליברמן באשר למחויבות קואליציונית מעט מגוחכת, לאחר שהשבוע ליברמן הודיע על התנגדותו והתנגדות סיעתו לחוק המרכולים החשוב לסיעות החרדיות שזכה לתמיכת שאר חברי הקואליציה.



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      יש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. 5

      סימן טוב ומזל טוב

    3. 4

      שימותו כל המחבלים!????????

    4. 1

      לפחות דבר אחד טוב קורה במדינה הזאת!!????????????????????